A közelmúltban rengeteg változás történt abban, ahogyan a tanulásról és a tanításról gondolkodunk. Az oktatás korábbi, jellemzően oktató-fókuszú modelljét felváltotta a hallgató-centrikus megközelítés, az ismeretátadás mellett nagy hangsúly került a készségek, kompetenciák fejlesztésére, egyre több szó esik tanulási eredményekről, élményalapú tanulásról, tanulási élmények tervezéséről.
A felsőoktatási intézmények azon törekvése, hogy minél sikeresebben készítsék fel a jövő szakembereit a munkaerőpiac új kihívásaira, új oktatói szerepmodellek, innovatív tanítási módszerek feltérképezését vonta maga után. Nem meglepő tehát, hogy e változások közepette a tanulási teljesítmény értékelése is új megvilágításba került, és egy olyan fogalom bukkant fel, mint az edukatív értékelés.
Az edukatív értékelés a tanulási folyamat szerves részeként tekint az értékelésre, és nem korlátozódik egy azon kívül álló, utólagos mérésre a hallgatók tudásáról. Az edukatív értékelés egyrészt folyamatos visszajelzést takar a tanulási folyamatról, másrészt az értékelési helyzetben is lehetőséget lát a tanulásra. Ebből következik, hogy az edukatív értékelés fontos előfeltétele a tudatos tervezés az oktató részéről. Az oktató figyelme a kurzus kereteinek és tartalmának kialakításakor nemcsak arra terjed ki, hogy mik lesznek a tanulási célok, mi lesz a kurzus tartalma, milyen tevékenységeken keresztül történik a tudás megosztása és a hallgatók készségeinek fejlesztése, hanem arra is, hogy mikor és milyen módon kapnak a hallgatók visszajelzést az elért tanulási eredményekről, és milyen kritériumok mentén történik majd a hallgatói teljesítmény értékelése.
A képzés oktatója: Belényesi Emese
Az eseményen való részvétel – a fejlesztési program csoportok tervezhetőségére figyelemmel – regisztrációhoz kötött.
Tisztelettel kérjük, hogy 2022. május 15-ig legyen kedves regisztrálni.
Üdvözlettel:
Kreatív Tanulás Program
Kreatív Tanulás Osztály