A Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Innovációs és Technológia Iroda, Társadalomkutatási Program munkatársai tisztelettel meghívják Önt a Közszolgáltatások a digitális társadalomban című konferenciasorozatának „A digitális transzformáció és a közigazgatási szolgáltatások” című online tavaszi rendezvényére.
2020 során több, a digitális közszolgáltatásokat vizsgáló empirikus kutatást végeztünk. Ezek tudományos igényű feldolgozásának jelentős mérföldköveként az első eredményeket online konferencián mutatjuk be, amelyre minden a közszolgáltatások digitalizációja, az e-kormányzás és a elektronikus ügyintézés területén dolgozó, azt kutató, vagy a téma iránt érdeklődő kedves kollégát.
A kutatásokból kiemelt eredményeket a közigazgatás és az ügyfelek interakcióinak témája fűzi össze, és ez a megközelítés szervezi egységgé. Meglátásunk szerint az interakciók középpontba helyezése a közigazgatás és közszolgáltatások funkcionális – megrendelő-végrehajtó gondolatkörre fókuszált feldolgozásához képest – számos tekintetben újdonsággal bír. A kutatás disszeminációja során az interakciók mikéntjére ható tényezők és az interakció következményei is mind ügyféloldali, mind hivatali feldolgozására sor kerül (ügyfélterhek, költségek, csatornahasználat, tájékozódás, attitűdök, igények, preferenciák, elégedettség, back-office feladatok, stb), amennyiben lehetséges idősorok használatával. E témák feldolgozása közben az e-közigazgatás kiépülése, a digitalizáció folyamata szükségszerűen kibontásra kerül
NKE FRH Innovációs és Technológiai Iroda Társadalomkutatási Program